Antalya Hava/imanı Dış Hatlar Terminali Antalya Havalimanı'nda net bir mimari amaçladık Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde metal kaplamamızın gerekçesi öncelikle mimari yaklaşımdan geliyor. Antalya turistik bir yöre ve dolayısıyla bir sürü otel var. Bu oteller çok çeşitli ve çok hareketli mimarilere sahipler. Kıvrık formlu, geriye doğru giden cepheler, öne doğru giden cepheler... Bunların arasında dingin, sade, çok net ama kibar ve Türkiye Cumhuriyeti'nin uygarlık anlayışına, eski dinginliğine yakışır çağdaş bir şey yapmak istedik. Onun için net bir mimari amaçladık. Orada minimum hareket vardır; dümdüz ve yalındır. Kısa zamanda gerçekleştirilebilmesi, çağdaş ifade taşıması ve boyutlarının çok büyük olması dolayısıyla yalıtımlı metal kaplama kullandık. Malzeme çeşitliliği kentler için dezavantaj getiriyor Malzeme çeşitliliği öncelikle kentler için bir dezavantaj getiriyor. Bugün kentler yapı sergisi gibi. Sadece malzeme değil, mimarlık anlayışı da öyle. Tokyo'da bütün binalar teker teker çok güzeldir. Fakat yan yana geldiklerinde çirkin bir kent yaratıyor. Cephelerde birçok malzeme kullanılıyor. Metal panolar, sandviç paneller, camlar vs. Bunları kullanırken dikkatli olmak ve fiziksel niteliklerini çok iyi bilmek gerekiyor. Düzensizlik de bir sanattır ... İyi bir mimar elinden çıkan, biraz önce söylediğim ilkelerle düşünülmüş cephelerin çoğunu beğeniyorum. Uydurma olanları, üstünde düşünce olmayanları, derinlik olmayan ve ezbere yapılmış cepheleri beğenemiyorum. Sırf cam cepheleri de peksevemiyorum; çünkü ölçek vermiyorlar. birmimar;ve cephe A Cepheler bir mimari tasarım. Mesela minimalist cepheler var. Az detaylı, yalın, fakat çok disiplinlidir bu cepheler. Türkiye'de de Han Tümertekin gibi benzer tarz iş yapan mimarlar var. Bunları çok başarılı buluyorum. Mesela Behruz Çinici'nin Platin Konutları da gayet hoş. O konutlarda cepheler doğaçlamadır. Yani alttaki pencere, üsttekinden farklıdır, yanındakinden biraz kaymıştır. Corbusier'in bir şapelinin cephelerindeki pencereler de tesadüfidir. Tesadüfi bir düzensizlik vardır. Ama o düzensizlik bir sanattır. ATV binasının şeffaf anlatımlı olmasını amaçladık Talimhane'de Sabah ve AN bürolarını içerecek yeni bir yapı yapıyoruz. Bir tane de otel olacak. Yan yana bir meydan teşkil edecekler. Sabah ve ATI/ binasını bir iletişim yapısı olarak, daha çok cam cepheli ve daha çok şeffaf anlatımlı olmasını amaçladık. Çağdaş iletişim yapılarında bu kavram var. Yani şeffaflık anlam bakımından da anlamlı. Burada gizli kapalı bir şey olmaz mesajı veriliyor. Öteki ise bir otel binası. Otel binası görece daha kapalı ve Talimhane'nin eski havasına belki bir parça daha uygun. A ÇATVI ECEPHTEEKNOLOJiLERi 03/ 2006 35 w :ı: o. w <.) .. ~ <> @
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=