Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi 37. Sayı (Mart-Nisan 2012)

Sade ve basit tutulurken, bilinçli bir biçimde ziyaretçilerin ilgisini çekebilmek için idari büroların da yer aldığı ziyaretçi girişini içine alan yapı, ahşap kaplama cephesi ve iç düzeninde seçilen malzeme ve renk paletiyle farklı kılınmış. MURATŞ~AL ŞANAL MiMARLIK "Dış CeP.hede Klasik Mimari Oğeler Hakim" "Doluca Şarapçılık Türkiye'nin şarap üretimi konusunda iki ana üreticisinden bir tanesi. Şarap üretimi, kültüründen gelen öğeler nedeniyle fabrika üretiminden farklı deneyimin de önemli olduğu bir üretim şeklidir. Doluca Şarapçılık üretimine ilk önce Doluca Tepeleri eteklerinde Mürefte'de başlamış, daha sonra büyüyerek çeşitli yerlerde üretim tesisleri kurmuş. Zamanla çok büyüyen Doluca Şarapçılık, 2007 -2008 yıllarında bütün üretim tesislerini tek çatı altında birleştirme kararı almış. Yapılacak üretim tesisinin büyüklüğü sebebiyle tesisin organize sanayi bölgesinde bulunma zorunluluğu ortaya çıkmış. Organize sanayi bölgesi içersinde şarap üretim niteliklerinden uzaklaşmamak için, mimarinin ön plana çıkması gerekiyordu. Bu nok40 ÇATI& CEPHE·MART- NİSAN/ 2012 tada bize çok büyük görevler düştü. Doluca yetkilileri, yapım ve yapım yönetimi hizmetlerinisunan Net İnşaat ile ilk etaptan itibaren birlikte, katılımcı bir süreç içerisinde çalışmaya başladık. Çalışmalarımızın başında çeşitli üretim tekniklerine ve organize sanayi bölgesinin gelişimine baktık. Ön çalışmalarımızın sonucunda yapılacak tesisin, endüstriyel ölçekte dışarıdan kolay algılanabilecek ve çok uzak mesafeden kendisini dışarıya vurabilecek bir yapı olması gerektiği fikrini geliştirdik. .. " "Doluca Şarapçılık, üretim tesisi ve henüz yapımına başlanmayan ziyaretçi merkezi ve deneyimsel bir bağ ve bahçeden oluşuyor. Ziyaretçi merkezinin tamamlanmasıyla birlikte toplam 23 bin metrekare alana yayılmış olacak. Ziyaretçiler, deneyimsel bağların arasından geçerek, Türkiye'nin coğrafyası ve şarap kültürü hakkında bilgilendirilerek, üretim ve bilgi birikiminin olduğu yapıya gelecekler. Doluca, yaklaşık iki yıllık süreç sonucunda tüm tesislerini buraya toplayıp bu yıl itibariyle ilk hasadını gerçekleştirdi ... " "Şarap fıçı mahzenleri ilk etapta yeraltında düşünüldü ancak yeraltında yapma güçlükleri ve ekonomik sebeplerden dolayı yer üstüne çıkarıldı. Yer üstündeki yapıya mahzenin atmosferini yaratmak, toprakla ilişkisini vurgulamak ve pasif sistemlerle soğutabilmek için mahzenin bir bölümünü toprakla örtecek şev yaratıldı. Peyzaj şevinin içerisinden mahzene bağlantılı olan köprü ile tanımlı bir giriş oluşturduk. Giriş kapısı, Mürefte'nin geleneksel mimarisine ait kapılarından yorumlandı. Dış cephede, üzerinde çok çalıştığımız ve klasik mimarinin öğeleri olan, beşe sekiz ve sekize beş oranında delikler, giriş için de altın oranda modern bir kemer geometrisi kullandık. .. " Şarap kültürünü yansıtmak için ahşabı, taşı ve metali kullandık "Kemer ve eğrisel öğeler şarap kültüründen geliyor. Şarap kültürüyle ilgili çalışmalarımızda ve pazarlama ekibinin bize verdiği tasarım malzeme paleti kriterlerinde taş, ahşap ve metal öğeleri mutlaka bulunması gereken öğeler olarak karşımıza

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=