Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi 60. Sayı (Ocak-Şubat 2016)

ÇATI & CEPHE • OCAK - ŞUBAT 2016 41 rultusunda düz bir çizgi olarak bitiyor. Ana kuleye yukarıdan bakıldığında tam bir dikdörtgen oturum görülüyor. Köşegen simetrideki bu parametrik hareket, Finansbank Kristal Kule’nin her açıdan çok farklı gözüken formunu sağlıyor. Soyak’tan satın alınan Finansbank Kristal Kule’nin iç mimarisi de yine binanın yaratıcısı Pei Cobb Freed&Partners tarafından yapılmış. Eserlerini yaptıkları ülkeyi temsil ettiklerine inandıkları şekilleri projelerinde kullanmaktan hoşlanan proje mimarları, Finansbank Kristal Kule’de de bir “Türk Deseni” olarak tanımladıkları baklava figürünü hem döşemelerde, hem de tavanlarda değişik motiflerle kullanmışlar. Finansbank Kristal Kule giriş lobisinde gri mermer ile başlayan döşemeler, küçülen baklava şekilleri ile arka bölüme gittikçe beyaza dönüyor. Projede mermerler Türkiye’deki ocaklardan seçilmiş ve podyumdaki farklı alanlarda, farklı desenler kullanılarak binada hoş mekanlar ortaya çıkarılmış. Binanın bahçesine bakan güneş kırıcı detayı, Selçuklu desenlerinden esinlenerek oluşturulmuş. Binanın diğer bir özelliği, içinde dolaşırken kuleyi farklı perspektiflerle algılamanın mümkün olması. Örneğin podyumdan başınızı kaldırıp, galeri üzerindeki şeffaf tavandan kuleye bakıldığında sadece bir üçgen görülüyor. Projelendirilirken sürdürebilir enerji ilkesinin esas alındığı Finansbank Kristal Kule’de proje detayları ve malzeme seçimleri LEED sertifikası almak ve Yeşil Bina olarak tescillenmek üzere oluşturulmuş.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=