Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi 64. Sayı (Eylül-Ekim 2016)

ÇATI & CEPHE • EYLÜL - EKİM 2016 29 yal hayata ait bir çekim merkezi olarak düşünülmüş. Kırlangıç tavan tekniği, Orta Asya’daki Pamir Yaylası’ndan Erzurum ve Çorum’a olmak üzere Orta Anadolu’ya kadar süreklilik arz eden bir yapı tekniği. İslam’ın özündeki “vahdette kesret, kesrette vahdet”, yani “birlikte çokluk, çoklukta birlik” mefhumunu simgeleyen bu teknik, ahşap parçaların üst üste bindirilmesiyle oluşan bir tavan sistemi. Marmara İlahiyat Camii projesi bu sistem ile Selçuklu ve Osmanlı mimarisinde çokça kullanılan Türk üçgenlerinden esinlenerek tasarlanmış. Geleneksel cami mimarimizin temelindeki merkezi mekan kurgusunu ve mekanda vahdet fikrini devam ettiren proje, her unsuruyla klasik yapı mirasımızın bir yorumu. Işık ve gölgenin mekana tesirini gözeten şeffaflıkla iç-dış birliğini sağlayacak şekilde, dışarıdan içerisi, içeriden dışarısı net bir şekilde okunabiliyor. Fibrobeton Fibrobeton ise geleneksel cami mimarisinin çağdaş anlayışla yeniden yorumlanmasına Fibro- Multiform® teknolojisiyle özel üretilen panellerle katkıda bulunmuş. Kırlangıç tavan tekniği, Fibro-Multiform® teknolojisiyle özel olarak üretilen panellerle gerçekleştirilmiş. 12 genden oluşan, basamaklar şeklinde özel tasarımı bulunan kubbede, cam ve 8 metre boyunda devasa Fibrobeton paneller kullanılmış. Minareler de bugünün diliyle yorumlanarak, yeni bir tarz oluşturulmuş. Özel plan şemasına sahip minarelerde kullanılan paneller için özel kalıplar hazırlanmış. Hem revak kısmında hem de yapının cephesinde kullanılan güneş kırıcılar ise özel FibroLight® güneş kırıcılar ile çözümlenmiş. Kubbenin dış kaplaması Kubbenin dış kaplamasında kullanılan Fibrobeton® malzemelerin her biri özel kalıp yapılarak hazırlanmış. 22

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=